Заяви Колеснікова про прихід в Україну лоу-костера Ryanair - безвідповідальні

Заява віце-прем'єр-міністра Бориса Колеснікова від 24 січня про можливість виходу в травні 2012 року на український ринок пасажирських авіаперевезень найбільшого європейського лоу-костера компанії Ryanair - є безвідповідальною і такою, що не матиме ніякого практичного продовження, як і всі попередні заяви віце-прем'єра на дану тему.

Про це на брифінгу у Києві заявив керівник Всеукраїнського центру сприяння підприємницькій діяльності Олександр Данилюк.

За його слова, неможливо пройти за такий строк всі процедури, необхідні для виходу на український авіаринок.

«Крім того, є серйозні сумніви у щирості бажання уряду бачити на вітчизняному ринку пасажирських авіаперевезень нових гравців», - зазначив експерт.

Данилюк нагадав, що ще рік тому віце-прем'єра Колесніков визначив залучення бюджетних авіаліній одним з пріоритетів діяльності Міністерства інфраструктури та розвитку і публічно обіцяв залучити низку провідних лоу-костерів ще до Євро-2012. Проте, жодна нова компанія в Україні не з'явилась, натомість кілька бюджетних перевізників припинили свою діяльність в Україні.

«На ринку сьогодні діє лише один європейський лоу-костер - компанія Wizzair, яка також скоротила свої рейси. Ситуація вказує на те, що на заваді стоять не лише бюрократичні перепони, але й реальна позиція уряду спрямована на протекціонізм вже монополізованого низкою компаній українського ринку пасажирських авіаперевізників», - додав Данилюк.

Він повідомив, що на даному ринку в Україні фактично склалася дуополія, яка складається із альянсу авіакомпаній «Аеросвіт», «Дніпроавіа», «Роза вітрів» і «Донбасаеро», з одного боку, та компанії «Міжнародні авіалінії України», з другого. Згідно з офіційними даними, разом вони контролюють близько 80% ринку.

«Аеросвіт», «Дніпроавіа» і «Донбасаеро» належать одному з найзаможнійших українських бізнесменів Ігорю Коломойському – на них припадає 48,5% частки ринку.

Експерти вважають, що «Розу вітрів» також контролює Коломойський, який сам заперечує цей факт. Офіційно власниками компанії є кіпрські офшори, дві київські та одна дніпропетровська компанія.

Якщо експерти праві, то, володіючи чотирма авіакомпаніями, Коломойський має контроль над 60% ринку.

Компанію «Міжнародні авіалінії України» контролює бізнесмен Арон Майберг. Її частка на ринку наближається до 20%.

Херсонская правда

Коментарі

Популярні публікації